De klantenservice van AluminiumStunter.nl helpt je graag bij al je vragen!
Wij proberen je op onze website zo uitgebreid mogelijk te informeren. Toch kan het voorkomen dat je een vraag hebt over een onderwerp dat niet (duidelijk) op onze website staat. Onderstaand een lijst met veelvoorkomende vragen en onderwerpen.
AluminiumStunter.nl e-mailt je na iedere status-update. Ontvang je dit e-mailbericht niet? Wellicht is de mail in de 'Ongewenste mailbox' terechtgekomen.
Bestelstatus 'Beoordeling'
Je foto wordt door onze medewerkers beoordeeld. Mocht de kwaliteit van je foto van onvoldoende kwaliteit blijken te zijn om te printen, dan nemen wij contact met je op.
Bestelstatus 'In Productie'
AluminiumStunter.nl maakt je bestelling klaar.
Bestelstatus 'Verzonden'
Je bestelling is overgedragen aan de bezorgdienst en is naar je onderweg. Je ontvangt een verzendbevestiging met een Track & Trace code waarmee je de zending online kunt volgen.
Heb je tijdens het bestellen een account bij ons aangemaakt? Via dit account kun je je bestelling op de voet volgen:
Log in met je e-mailadres en wachtwoord en ga naar 'Bekijk Status Bestelling'.
Als je een bestelling bij ons hebt geplaatst, ontvang je direct een orderbevestiging van ons. Heb je de e-mail met orderbevestiging niet ontvangen? Waarschijnlijk is de bevestigingsemail dan in je Spambox (Ongewenste e-mail) terechtgekomen. Open deze box in je e-mailaccount en bekijk of het bericht daar tussenstaat. Is dit het geval, markeer het bericht dan als 'Geen spam' zodat eventuele volgende statusupdates direct in je Postvak IN verschijnen.
Het is mogelijk dat het door een foutmelding of een instelling van je browser niet mogelijk is om je bestelling af te ronden. In dat geval adviseren wij je contact op te nemen met ons via onze contact pagina. Onze medewerkers zullen dan samen met jou je bestelling alsnog afronden zodat je zo snel mogelijk van je foto op aluminium kunt genieten!
Wil je graag een foto laten drukken, maar weet je niet of de kwaliteit van jouw foto toereikend is? Hieronder leggen wij jou uit hoe je een goede foto kunt aanleveren.
Aanleveren van een goede foto
We beginnen met goed nieuws: je foto is meestal geschikt voor een mooie afdruk. Belangrijk is wel dat je de juiste versie van je foto naar ons toestuurt. Programma’s als Facebook, Instagram, Whatsapp of Snapchat verkleinen de foto’s vaak, en maken ze daarmee minder geschikt voor grotere afdrukken. Voor kleinere producten (zie schema hieronder) kunnen dit soort foto’s wel worden gebruikt. Lees verder om te ontdekken hoe je de originele foto kunt sturen.
Originele foto
De foto die je moet hebben is eigenlijk de foto zoals die gemaakt is, vóórdat deze is doorgestuurd via social media. Heb je zelf de foto gemaakt, dan staat deze op je eigen telefoon of camera. Heb je de foto niet zelf gemaakt, vraag dan de maker om de foto per e-mail naar je door te sturen. Zij moeten na het openen van het e-mailprogramma bij het selecteren van de bijlage voor ‘bestand’ kiezen. Als je de keuze wordt geboden, kies dan altijd de grootste of originele versie, het liefst zonder bewerkingen. Stuur ons deze foto, dan maken wij de perfecte afdruk voor jou.
Pixelverhoudingen en bestandsgrootte
Bij het beoordelen van de fotokwaliteit kijken we met name naar de grootte van de afbeelding in verhouding tot de grootte van het product dat je wilt bestellen. Het beste is om te kijken naar de pixelverhoudingen. Je kunt de pixelverhoudingen van jouw foto als volgt vinden:
- Windows: Ga met de muis/cursor op de foto staan en klik op de rechtermuisknop. Vervolgens zie je bij "Eigenschappen" --> "Details" de pixelbreedte en -hoogte van jouw foto staan.
- Apple: Ga met de muis/cursor op de foto staan en klik op de rechtermuisknop. Vervolgens zie je bij "Toon info" --> "Afmetingen" de pixelbreedte en - hoogte van jouw foto staan.
Vergelijk deze gegevens met het schema hieronder. De pixelverhoudingen komen vaak niet helemaal overeen. Als het een verschil van 50-100 pixels is, stuur dan de foto gewoon naar ons door. In de meeste gevallen is deze dan alsnog goed genoeg om afgedrukt te worden. Mocht dat niet zo blijken, dan krijg je feedback van ons.
Hoe bekijk je dit via de mobiele telefoon?
Als je een foto via je mobiel uploadt naar onze site, zie je vaak alleen de afbeeldingsgrootte in Kilobytes (Kb) of Megabytes (Mb). Dat zegt zeker ook iets over de kwaliteit van de foto. Om de pixelverhouding te bekijken, raden we jou aan de foto door te sturen naar je pc. Kies, als je opties krijgt voor het versturen van de foto, altijd het grootste formaat/ware grootte.
Voor kleine producten (zie hieronder) voldoet de grootte eigenlijk altijd. Twijfel je toch aan de kwaliteit, selecteer dan altijd tijdens het bestellen de optie fotocontrole. Mocht jouw foto onverhoopt niet van voldoende kwaliteit zijn, dan nemen we contact met je op.
Als je betaling is mislukt kan dit verschillende redenen hebben:
- Er is een storing bij de betreffende bank: Wij adviseren je contact op te nemen met je bank of even af te wachten tot de storing is verholpen. Vervolgens kun je de betaling nogmaals proberen te plaatsen via een overschrijving.
- Er is een storing bij de betreffende betaaldienst: Als betalen niet lukt, dan kun je uiteraard gebruik maken van onze andere betaalmethodes of wachten tot de desbetreffende betaaldienst de storing heeft opgelost.
- Je hebt voor achteraf betalen gekozen, maar deze optie wordt niet geaccepteerd: Het kan voorkomen dat je nu niet gebruik kunt maken van de achteraf betalen functie. De reden hiervoor is dat Klarna (onze betaaldienst) een gegevenscontrole uitvoert voor ieder nieuw betaalverzoek. Deze toetsing bestaat uit het controleren van je (betaal)gegevens. Waarschijnlijk is er bij jou iets geconstateerd waardoor Klarna heeft besloten geen toestemming te geven voor achteraf betalen. Door het uitvoeren van deze professionele toetsing gaat men potentieel misbruik van de achteraf betaaldienst tegen. Klarna hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in haar voorwaarden.
- Wat als achteraf betalen niet lukt? Als achteraf betalen niet lukt, dan kun je uiteraard gebruik maken van onze andere betaalmethodes.
Wij kunnen natuurlijk het meest leren van onze klanten. Daarom, heb je suggesties, opmerkingen, tips of ervaringen die je met ons wilt delen? Laat het ons weten!
Wij kunnen natuurlijk het meest leren van onze klanten. Daarom, heb je suggesties, opmerkingen, tips of ervaringen die je met ons wilt delen? Laat het ons weten via onze contact pagina!
Wij hopen het niet, maar het kan natuurlijk voorkomen dat je een klacht hebt over onze producten of dienstverlening. Dien je klacht dan binnen 4 werkdagen bij ons in, zodat we je zo snel mogelijk tegemoet kunnen komen. Wij doen er alles aan om je met een tevreden gevoel aan ons terug te laten denken, daarom ontvangen we je klacht graag via onze contact pagina!
Onze Algemene voorwaarden kun je vinden via deze pagina.
Als je een bestelling plaatst in een webshop, wil je natuurlijk dat er vertrouwelijk om wordt gegaan met je gegevens. Wij beloven dat wij uiterst zorgvuldig met je gegevens en beeldmateriaal omgaan.
Natuurlijk hebben we wel wat gegevens van je nodig om je bestelling in orde te maken en bij je af te kunnen leveren.
Welke gegevens hebben wij van je nodig?
Voor- en achternaam: Wij hebben je naam nodig om je bestelling op te kunnen slaan en te kunnen versturen
en je eventueel verder te helpen als je een vraag hebt.
Adres en woonplaats: Je adres en woonplaats hebben wij uiteraard nodig om je bestelling netjes en op tijd op het
gewenste adres af te kunnen leveren.
Telefoonnummer: Mochten er onverhoopt vragen ontstaan over je bestelling, dan nemen wij bij twijfel even
contact met je op.
E-mailadres: Op je e-mailadres ontvang je van ons een bestelbevestiging en een link waarmee je je bestelling
kunt volgen. Handig om op de hoogte te blijven dus!
Wij snappen als geen ander hoe belangrijk het is dat je veilig en verantwoord een bestelling plaatst en betaalt. Daarom is ons bestel- en betaalsysteem voorzien van een beveiliging, een zogenoemde 'SSL-verbinding'. Zo kunnen anderen niet 'stiekem' met je meekijken. Om met SSL te betalen heb je geen speciale software nodig. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het groene slotje bovenin je browser.
Direct na het plaatsen van jouw bestelling wordt deze al in productie genomen. Hierdoor is het NIET mogelijk je bestelling te wijzigen of te annuleren.
Wil je een account aanmaken op AluminiumStunter.nl? Dat kan snel en gemakkelijk. De voordelen van een eigen account zijn:
-Sneller afrekenen
-Je kunt meerdere afleveradressen opgeven
-Je kunt vorige bestellingen bekijken
-Je hebt inzage in de status van je bestelling
Heb je een account maar ben je je wachtwoord vergeten? Geen probleem! Via onderstaande link vraag je gemakkelijk een nieuw wachtwoord aan. Je ontvangt na je aanvraag een e-mailbericht van ons met een link om je wachtwoord te wijzigen.
Internetbankier je bij ING, ABN AMRO, Rabobank, SNS bank, Regiobank, van Lanschot, ASN Bank, Bunq, Knab of Triodos Bank? Dan heb je de mogelijkheid om via iDEAL te betalen, de gemakkelijkste manier van betalen via internet. Betalen met MisterCash is een service voor onze Belgische klanten en werkt op dezelfde wijze als iDeal.
Waarom betalen via iDEAL of MisterCash?
-Betalen via iDEAL of MisterCash is bij Fotocadeau helemaal gratis.
-Je betaalt snel, simpel en veilig via je eigen bank.
-Je hoeft niets te installeren om iDEAL of Mistercash te gebruiken.
Klarna voert voor Fotocadeau.nl het achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een betaaloverzicht ontvangt van Klarna. Met de Klarna App kun je dit betaaloverzicht inzien en betalen, veilig en heel eenvoudig vanaf je smartphone. Klarna houd je op de hoogte via pushnotificaties & e-mail wanneer er een betaaloverzicht voor je klaar staat. Ter goedkeuring van je verzoek om achteraf te betalen voert Klarna een gegevenscontrole uit. Klarna hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in zijn voorwaarden. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met Klarna niet geaccepteerd worden, dan kun je jouw bestelling natuurlijk betalen met een andere betaalmethode. Je kunt voor vragen altijd contact opnemen met Klarna. Voor meer informatie verwijzen wij je door naar Klarna.
Wanneer je wilt betalen via Mastercard, eMaestro of Visa dan kan dit door de gewenste betaalmethode te kiezen tijdens het afrekenen.
Voor betaling met Creditcard rekenen wij €1,95 bemiddelingskosten.
Indien je een account hebt bij Paypal dan kan je ook hiermee betalen. Wanneer je geen account hebt bij Paypal dan kan je alsnog betalen via Mastercard of Visa. Dit kan door te kiezen voor ''betalen als gast'' bij PayPal. Voor meer informatie kunt u terecht op www.paypal.nl.
Als je kiest voor bankoverschrijving, dan maak je zelf het verschuldige bedrag over naar onze bankrekening. Van onze partner MultiSafepay ontvang je dan een e-mail met alle gegevens om het bedrag over te maken.
LET OP: Betalen via overschrijving is gratis, maar kan enkele dagen verwerkingstijd in beslag nemen. Dit heeft dus invloed op de levertijd van uw bestelling.
Als je een bestelling bij ons plaatst, ontvang je automatisch een factuur van je bestelling. Deze factuur is als bijlage bijgevoegd bij je orderbevestiging. Heb je onverhoopt geen factuur ontvangen? Neem dan contact met ons op.
Onze fotoproducten worden voor jou op maat gemaakt op basis van de door jou gekozen afbeelding, formaat, en jouw opties in onze besteltool, hierdoor vervalt het herroepingsrecht. Dit geldt ook voor afbeeldingen vanuit onze eigen collectie, of een gekozen foto op een partnerplatform. Uiteraard kun je het product retourneren wanneer je een gegronde klacht hebt over de kwaliteit, wanneer het product beschadigd is en/of wanneer er onderdelen missen. Neem in dit geval contact met ons op.
Aluminium en dibond is niet perse het zelfde. Aluminium is er in veel verschillende soorten en maten verkrijgbaar. Dibond is er daar een van. Dibond heeft een toplaag van aluminium. Maar dibond is een sandwichpaneel en bestaat uit meerdere lagen. De middelste laag is van een soort kunststof en de achterste is weer van aluminium.
De prijs van een foto op aluminium is afhankelijk van het formaat. We zijn de goedkoopste aanbieder van Nederland. Voor meer informatie over onze prijzen en formaten verwijzen wij je naar onze productpagina.
Sommige situaties vragen om maatwerk. Wij denken graag met je mee! Neem voor speciale wensen of formaten gerust eens vrijblijvend contact met ons op.
AluminiumStunter.nl is een zusterbedrijf van TopDoek.nl. TopDoek.nl is al bijna 10 jaar toonaangevend in de fotografiemarkt door marktleider te zijn in het bedrukken van foto op canvas. Wij zijn door diverse gerenommeerde partijen als beste getest en kunnen honderden fotografen tot onze vaste klanten rekenen.
Onze kwaliteit kort samengevat:
-Kleuren worden helder en scherp geprint
-Details worden perfect geprint
-Alle randen worden netjes afgewerkt
Duizenden tevreden klanten
Veel van onze klanten sturen ons een foto van het resultaat van hun foto op aluminium. Bekijk de voorbeelden van onze klanten op onze uitgebreide voorbeeldenpagina!
Je kunt je foto op aluminium afnemen met een droge of natte doek. Wees voorzichtig met schoonmaakmiddelen, want de bestandsdelen hiervan zouden de inkt aan kunnen tasten!
Zoals je wellicht op onze website heeft gezien, verkopen wij twee soorten foto op aluminium. Een die geschikt is voor binnen en een die geschikt is voor buiten. Wanneer je jouw foto op dibond bestelt kun je de keuze maken voor buiten zodat deze tegen alle weersomstandigheden buiten kan hangen.
Bij AluminiumStunter.nl hebben we een heel gemakkelijk ophangsysteem waarmee je jouw foto op aluminium op kunt hangen. Tijdens het bestelproces kun je aangeven of je het ophangsysteem graag bij je foto op aluminium wilt bestellen. Met dit systeem weet je zeker dat jouw foto straks mooi recht aan de muur hangt!
Zakelijke klanten hebben vaak andere wensen dan onze veel van onze particuliere klanten. Geen probleem! Wij denken graag met je mee in mogelijkheden. Wil je bijvoorbeeld meerdere aluminiumplaten met foto afnemen? Dan kunnen we een offerte op maat maken. Heb je andere wensen voor wat betreft het formaat of iets anders? Ook hierin zijn we flexibel! Neem gerust eens vrijblijvend contact met ons op over de mogelijkheden!
Wij kunnen inmiddels honderden tevreden fotografen, kunstenaars, reclamebureaus, resellers en vele andere partijen rekenen tot ons vaste klantenbestand.
De redenen hiervan is simpel:
Wij leveren constante kwaliteit
Wij werken met aantrekkelijke kortingen/marges
Je krijgt een vaste contactpersoon
In overleg is bijna alles mogelijk!
Heb je ook interesse in een samenwerking? Neem dan gerust eens vrijblijvend contact met ons op!